Biserica este intemeiata pe Sfanta Cruce, la Rastignirea Mantuitorului la anul 33, 3 luni si 20 de zile, iar in chip vazut dupa 50 de zile de la aceasta data, la Rusalii. Prima comunitate crestina din Ierusalim, avea 70 de ucenici ai Mantuitorului plus 12 apostoli, pe langa ei era si Maica Domnului. Prima Biserica avea un numar de 120 de suflete, ce credeau in Hristos, apoi 3000 de suflete si asa mai departe. In anul 50 dupa Hristos a avut loc la Ierusalim, Sinodul Apostolic de fata fiind cei 12 Apostoli cu aceasta ocazie dandu-se 85 de sfinte canoane privitoare la episcopi, preoti, diaconi; la eretici(“Episcopul, preotul sau diaconul care se roaga cu eretice sa se afuriseasca”etc); canoane cu privire la Sf. Pasti, cu privire la Post(“ clericul care nu posteste Postul Mare a Pastilor sau miercurea si vinerea de peste an sa se cateriseasca, iar crestinul sa se afuriseasca”). Tot la acest Sinod s-a aratat care sunt cartile canonice ale Vechiului si Noului Testament si alte canoane cu privire la Biserica.
Primii 300 de ani crestinii s-au rugat in catacombe fiind prigoniti, iar in anul 300 murisera deja milioane de crestini in Coloseumul din Roma si in alte locuri publice. La anul 313 Dumnezeu opreste varsarea sangelui crestinilor( sangele martirilor, samanta crestinilor spunea Tertulian), prin Sf Constantin cel Mare cel intocmai cu apostolii. Timp de 313 ani Biserica crestea mereu purtand numele de Ortodoxie cea ce insemna dupa cum bine stiti Dreapta Credinta.
Dar nu bine a incetat martiriul, caci diavolul ridica alte piedici, apar ereticii si de acum se vor aduna laolalta episcopii din intreaga lume spre a opri curgerea raului. Sapte Sfinte Sinoade au avut loc, ce au stabilit, conduse fiind de Duhul Sfant, o data pentru totdeauna adevarul de credinta, dupa cuvantul cel inspirat de Dumnezeu marelui David in Psaltire” Cuvantul lui Dumnezeu curatat pe pamant, curatat de 7 ori” .Voi enumra pe scurt cele 7 Sfinte Sinoade.
La anul 325, de fata fiind Constantin cel Mare, avut loc primul Sinod Ecumenic la care s-a facut prima parte a Crezului, la anul 381 al II-lea Sinod incheie Crezul, la 431 se aduna al III-lea Sinod Ecumenic la Efes, la 451 Sinodul IV Ecumenic la Calcedon, la anul 553 al V-lea Sinod cu 14 anatemizari contra ereticilor, la 680 Sinodul VI a stabileste dogma dublei lucrari a celor doua firi ale Mantuitorului si al VII-lea Sinod de la anul 787 ce a fost in favoarea icoanelor stabilind ca nu sunt idoli ci fereastra catre Cer. Toti cei 3635 Sfainti Parinti de la Sinodul I pana la al VII-lea au dat anatemei(Anatema inseamna pogorare de viu in focurile iadului)pe toti cei care nu respecta aceste Sinoade insuflate de Dumnezeu. Se stie din istorie ca toti cei ce au cazut sub acest blestem al Bisericii au sfarsit tragic astfel Arie la 325 a crapat la mijoc stand pe veceu si a murit, Nestorie si el moare cumplit, Macedonie inebuneste, Eutihie se casatoreste cu mai multe femei. “Cumplita este moartea pacatosului” zice Psalmistul si asa este.
Biserica din 787 a avut o perioada de pace, dar la anul 1054 s-a iscat din ambitii umane o mare cearta intre partea de rasarit si cea de apus a Bisericii, astfel ca Apusul avand idei lumesti de a stapani lumea vroia ca sa stapaneasca desavarsit si Rasaritul crestin.Acum se produce ruptura cea mare, in sanul Bisericii celei ce era una pana acum, se sfasie camasa lui Hristos. Prin ruperea Bisericii romano- catolice de Biserica Ortodoxa s-a sfasiat iubirea, prin sfasiere s-a produs caderea, caci de acum romano catolicii vor face greseli peste greseli atat dogmatic cat si in cult, vor face tot felul de inovatii ceea ce va duce la decaderea puritatii bisericii romano- catolice. In acelasi timp Biserica Ortodoxa a ramas neschimbata atat in dogmele ei cat si in cult cu aceleasi slujbe si randuieli apostolice. Aceasta sfasiere a fost de la diavol care nu putea suporta unitatea in dragostea Bisericii celei Universale. Caderea continua, astfel ca in anul 1514 in sanul bisericii romano-catolice apare o mare ruptura, calugarul Luther se rupe de Roma si infiinteaza o noua Biserica cu numele de Protestanta adica cea care protesteaza impotriva Romei. Dogma de baza a ei este ”Sola Fide” adica singura credinta mantuie, nu mai este nevoie de fapte bune! Ceea ce este o greseala foarte mare deoarece Sf Scriptura spune clar”credinta fara fapte moarta este”(Iac.2,20) Luther va strica dogmele, va distruge slujbele si va incepe o era de totala departare de adevarata credinta. Chiar Luther a exclamat cand a dat decretatele”Vai ce am facut, ratacirea mea niciodata nu se va opri”.Si asa este din prapastie in prapastie s-a ajuns apoi la 1600 de erezii dintre care cele mai raspandite: Anabaptistii in Germania, Calvinii care spuneau ca e de ajuns sa te botezi ca sa te mantuiesti, penticostalii ce apar in 1925 dupa primul razboi mondial si sustin ca trebuie sa ai Duhul Sfant si sa vb in limbi de parca Duhul Sfant s-ar da cu kg, adventistii care zic “Vine Domnul maine sau in ziua cutare sau anul cutare” dar noi stim ca nici ingerii nu stiu ziua aceea si iehovistii ce vor sa infiinteze Imparatia lui Iehova, acestia resping dumnezeirea lui Hristos. Centrala acestor erezii este in America si RFG si toate sunt finantate din Apus.
Insa pentru a ajunge la mantuire trebuie sa meditam des la cuvantul Mantuitorului care spune clar” Eu sunt Calea-BISERICA, Adevarul- ORTODOXIA si Viata-RAIUL” deci prin Biserica se afla Adevarul cel Unul si apoi Viata cea Vesnica. Sfintii Parinti aseamana Biserica cu corabia lui Noe si precum atunci nimeni nu a scapat de potop, fara numai cei din corabie, tot asa si azi, numai cei ce urca in corabia lui Hristos, Biserica Sa cea Una, numai aceia se pot mantui. Dar pentru a intra in corabie trebuie sa facem efort, trebuie osteneala, rugaciune, post, milostenie, fapte bune, trebuie pentru a intra pe usa cea stramta sa ne subtiem, sa lasam pacatele sa facem binele.
Multi vor zice poate dupa cele citite, ca Biserica Ortodoxa este fundamentalista si prea plina de ea, considerand ca numai ea mantuieste. In realitate asa este pentru ca asa cum reiese, este singura care detine ADEVARUL, si Mantuitorul Insusi spune ca nici portile iadului nu o vor birui. Dar totusi cei care se nasc in afara ei, ce se intampla cu ei? In acest sens tot Biserica ne invata ca se mai pot mantuii, in mod extraordinar: copii botezati in erezie, sau copii pagani morti inainte de a ajunge la priceperea lor, sau cei care nu au auzit de Ortodoxie sau paganii, ereticii de buna credinta, dar care cauta cu sinceritate Adevarul si care sunt gata sa-l urmeze cu tot sufletul daca l-ar gasi, chiar daca nu ajung sa-l cunoasca, gandul acesta sincer fiindu-le suficient pt mantuire. In schimb nu se pot mantuii cei care intra in contact cu Ortodoxia si nu vor sa afle mai multe despre ea pentru a se mantui, cei care constiinetizeaza ca ea are Adevarul, dar cu toate asta raman credinciosi ereziei, cei care hulesc Biserica fie din launtrul ei sau din afara, cei care parasesc Biserica Ortodoxa si pleaca la eretici si nu in ultimul rand noi cei care apartinem Bisericii Ortodoxe, dar care nu credem in ea sau noi care tagaduim Sfintele Taine si traim necununati, nespovediti si neampartasiti cu Sf Trup si Sange al Mantuitorului .
Sursa: Pelerinul Roman
Autor: diacon Gh. Babut